گیج دما

تجهیزصنعت ﺑﺎ ﺑﯿﺶ از دو دهه ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ در زﻣﯿﻨه طﺮاﺣﯽ وﺗﺎﻣﯿﻦ تجهیزات پایپینگ و اﺑﺰار دﻗﯿﻖ در ﺣﻮزه ﺻﻨﺎﯾﻊ ﻧﻔﺖ ﮔﺎز و ﭘﺘﺮوﺷﯿﻤﯽ ،ﻧﯿﺮوﮔاه ها ، ﺑﺎ بهره ﮔﯿﺮي از ﻣﻌﺘﺒﺮﺗﺮﯾﻦ برﻧﺪهای جهان و به روزﺗﺮﯾﻦ ﻓﻨﺎوری ها ، ﯾﮑﯽ از ﺷﺮﮐﺖ هاي ﭘﯿﺸﺮو در ﺣﻮزه تامین تجهیزات ابزار دقیق و مکانیکال برای سایت های صنعتی در ایران می باشد.

  • شیر پروانه‌ای پلیمری
  • شیر پروانه ای
  • رطوبت سنج
  • ترموکوپل
  • گیج دما

گیج دما

۵ بازديد
۰ ۰

گیج دما

فروش انواع گیج دما از تولید کنندگان مختلف (ویکا، ایندومارت، پکنز و …) در تکنولوژی های مختلف گازی و بی-متال با بهترین کیفیت و قیمت مناسب در فروشگاه ابزار دقیق تجهیز صنعت.

جهت کسب از آخرین قیمت ها و مشاوره فنی برای خرید و استعلام قیمت گیج دما با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید.         

گیج دما یکی از پرمصرف ترین تجهیزات اندازه گیری دمای سیالات میباشد که بر روی خط لوله و یا مخازن نصب و راه اندازی می گردد. مقدار انداره گیری شده توسط گیج دما یا ترمومتر به صورت محلی قابل نمایش می باشد.                        
لینک ها : گیج فشار دوایر و مانومتر ویکا مدل 213.53  

دما چیست؟

دما نشانه ای از سرعت متوسط مولکول های تشکیل دهنده یک جسم می باشد. (گیج دما) درواقع میتوان گفت که دما کمیّتی است که بدلیل اختلاف آن میان دو جسم متصل به هم و یا دو نقطه از یک جسم، باعث انتقال خود به خودی گرما از جسم با دمای بیشتر، به جسم با دمای کمتر می شود.

به عبارت ساده تر میتوان اینگونه تعریف کرد که دما، معیاری برای گرمی یا سردی اجسام است. وقتی به جسمی گرما می دهیم جنبش مولکولی و انرژی جنبشی داخلی آن افزایش می یابد که به صورت افزایش دما نمایان می شود.

برعکس گرفتن گرما از جسم باعث میشود سرعت مولکولها و دمای جسم کاهش یابد. بر اساس نظریه جنبشی مولکولی اگر کاهش انرژی یک جسم تا به صفر ادامه داشته باشد حرکت مولکولی کاملا متوقف می شود و دمای آن به صفر مطلق یعنی ۲۷۳٫۱۵- درجه می رسد.

 

گیج دما 118

اندازه گیری دما در صنعت یکی از مهمترین پارامترهای اندازه گیری میباشد. چراکه در فرآیندهای صنعتی همواره دمای سیالات در جریان در خطوط لوله و مخازن، باید بطور پیوسته و دائمی اندازه گیری و کنترل شود.

انواع گیج دما

دماسنج های عقربه ای یا گیج دما، نمایشگر آنالوگ دمای نقطه ای خاص از فرآیند می باشد که از لحاظ عملکرد به دو دسته زیر تقسیم می شوند :

  •  دماسنج های بی-متال

عملکرد این دماسنج بر اسا کاهش یا افزایش طول یک فلز در اثر تغییرات دما می باشد. 2 فلز که ضریب انبساط طولی مختلفی دارند به یکدیگر تابیده شده اند و به نقطه ای ثابت متصل شده اند. تغییرات دمایی باعث تغییر در طول این فلز میگردد. یکی از فلزات نسبت به افزایش دما پاسخ بهتری میدهد و فلز دیگر را با خود همراه میکندو فلز دوم نسبت به کاهش دما پاسخ بهتری میدهد و فلز اول را با خود همراه میکند.

  •  دماسنج های پرشده با گاز GAS ACTUATED

این نوع دما سنج با استفاده از تغییر فشار گاز ناشی از تغییر دما کار می‏کند، یعنی تغییر دمای حسگر گرمایی سبب تغییر فشار گاز پر شده می‏گردد و بدینوسیله دما توسط یک فشار سنج عقربه ای که بر اساس دما کالیبره شده است نمایش داده می شود.

گاز پر شده باید گازی بی ‏اثر نظیر نیتروژن یا هلیوم باشد، مهمترین کاربرد ترمومترهای پرشده، برای مواقعی است که پراب دما بیش از 1 متر با نمایشگر عقربه ای فاصله داشته باشد و دسترسی به منبع گرمایی دور یا غیر قابل دسترس باشد. به این مدل گیج های دمایی، گیج دما کاپیلاری دار یا گیج دما دنباله دار می گویند که دنباله بین 1 تا 5 متر می تواند باشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.